سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیر سیاه دکتر بیز

فواید تخمیر سیر سیاه دکتر بیز

سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری مناسب است؟

تقویت سیستم ایمنی: اگر زود بیمار شوید، جوش های سرسیاه دکتر بیز در برابر ویروس ها و باکتری ها مقاوم هستند و قدرت گلبول های سفید را در بدن افزایش می دهند.

پیشگیری از بیماری قلبی: سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنولیک اسید لینولئیک گوگرد و18 اسید آمینه از 20 اسید آمینه مورد نیاز بدن را تامین می کند. فشار خون را کاهش می دهد و خون را رقیق می کند. علاوه بر این، سکته های قلبی و لخته شدن خون و تراکم پلاکت های خون را کاهش می دهد که به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

از کجا سیر سیاه بخریم؟

محافظ سیستم عصبی: استرس را کاهش می دهد، خواب را تنظیم می کند و نوسانات خلقی را کاهش می دهد.

درمان بیماری های تنفسی: سیر سیاه بیماری های تنفسی و آسم را درمان می کند و همچنین التهاب گلو و حنجره را از بین می برد.

درمان بیماری کلیوی: سیر سیاه حاوی پتاسیم است که قدرت گوارشی قوی دارد، بنابراین می تواند در درمان یبوست موثر باشد. افرادی که از کم آبی رنج می برند می توانند از آن برای ادرار کردن استفاده کنند.

ضد حساسیت: در برخی فصول مانند بهار که حساسیت و آلرژی تشدید می شود و یا در پاییز و زمستان که سرماخوردگی و گلودرد شدید است می توانید از سیر سیاه استفاده کنید، این محصول حساسیت و گلودرد را کاهش می دهد.

درمان درد مفاصل: گوگرد موجود در سیر ورم و درد مفاصل را کاهش می دهد و از درد عضلانی جلوگیری می کند.

کلاژن سازی: سیر سیاه خاصیت کلاژن سازی دارد و با مصرف آن کلاژن پوست افزایش می یابد. افزایش کلاژن باعث شادابی پوست و معمولاً صورت می شود. همچنین برای افرادی که از خشکی و قرمزی پوست رنج می برند بسیار موثر است و با از بین بردن رادیکال های آزاد از پیری زودرس جلوگیری می کند.

مبارزه با خستگی: مصرف سیاه در روزمقاومت بدن را افزایش می دهد و خستگی ناشی از بی خوابی، خستگی و فعالیت های روزانه را کاهش می دهد.

 

از دیگر خواص سیر سیاه می توان به ضد چاقی و سرطان و  سیر سیاه دکتر بیز برای زود انزالی موثر بود. همچنین سیر سیاه دکتر بیز برای زگیل تناسلی هم موثر است.

چه لزومی دارد که سیر خام را تخمیر کرده و به سیر سیاه  تبدیل کنیم؟ شاید دلیل اصلی و اساسی آن از بین بردن طعم زننده آن باشد. تقریبا تمام کسانی که سیر را می‌ شناسند از خواص بی نظیر آن تا حد زیادی آگاه هستند و حتی اگر دقیق نداند که این گیاه ارزشمند چه خاصیت های دارویی و غذایی دارد، حتما به این نکته واقف هستند که خوردن سیر تا حد زیادی به ضدعفونی کردن بدن کمک می‌ کند. اما یکی از مهمترین دلایلی که مصرف سیر را تا حد زیادی کاهش داده است و افراد خود خواسته از این فواید بی بهره می مانند، این است که طعم و بوی سیر برای خود فرد و اطرافیانش آزار دهنده است. در فرایند تخمیر سیر سیاه دکتر بیز این مشکلات از بین می‌ روند.

گذشته از آن فرایند شیمیایی تخمیر به صورت طبیعی اتفاق می افتد و باعث افزایش و تشدید خواص سیر می‌ شود. برای مثال موادی مانند پلی فنول و فلاونوئید در سیر تخمیر شده نسبت به سیر خام تا چهار برابر هم افزایش دارد. ماده آمادوری و هینز تا 100 برابر هم افزایش پیدا می‌کند و این دلیل اصلی تیره شدن رنگ سیر است. موادی مانند فروکتان یا لوسین و ایزولوسین و سیستئین و فنیل آلانین و تیروزین هر کدام امکان دارد که تا دو برابر نیز افزایش داشته باشند. به این ترتیب مواد آنتی اکسیدان موجود در سیر که باعث جوانی سلولها می‌ شوند و خاصیت ضد سرطانی دارند حدود پنج برابر در سیر سیاه بیشتر وجود دارد. این مواد با تقویت سیستم ایمنی بدن انسان باعث می‌ شوند که مقاومت در برابر بیماری ها افزایش پیدا کند.